W dniu 31.03 br. rozpoczął się nabór wniosków w nowej odsłonie programu priorytetowego „Czyste Powietrze”. Z założeniami programu można zapoznać się: na stronie: https://czystepowietrze.gov.pl, przez infolinię: 22 340 40 80, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00 (ogólne informacje na temat programu) oraz w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. O dofinansowanie mogą występować osoby fizyczne, które są właścicielami lub współwłaścicielami domu jednorodzinnego lub wydzielonego w nim lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgą wieczystą. Minimalny okres tej własności musi wynosić 3 lata przed złożeniem wniosku o dofinansowanie. Wymóg ten, nie dotyczy sytuacji spadkowych. Ponadto, muszą wnioskujący spełniać kryteria dochodowe określone w programie, a w przypadku najwyższego dofinansowania – także wymogi dotyczące standardu energetycznego budynku.
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Głogowie Małopolskim obsługuje Program „Czyste Powietrze", w zakresie wydawania zaświadczeń o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego. Złożenie wniosku o dofinansowanie w ramach Programu „Czyste Powietrze" jest uwarunkowane posiadaniem takiego zaświadczenia. Wnioski wydawane są w M-GOPS w Głogowie Małopolskim, ul. Fabryczna 17, Dział Świadczeń, pok. 210 (drugie piętro).